Faut-il croire aux dieux ?
Sunt enim philosophi et fuerunt,
qui omnino nullam habere censerent rerum humanarum procurationem deos.
Quorum si uera sententia est,
quae potest esse pietas, quae sanctitas, quae religio? (…)
Sin autem dei neque possunt nos iuuare
nec uolunt, nec omnino curant, nec , quid agamus, animaduertunt nec est,
quod ab is ad hominum uitam permanare possit,
quid est, quod ullos deis inmortalibus cultus, honores, preces adhibeamus?
Cicéron, De la nature des dieux, I, 77
Vocabulaire :
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Version à distribuer aux élèves ci-jointe en lien :
Version Cicéron élève
Découpage corrigé avec explications ci-joint en lien :
Version Cicéron découpage corrigé
Code couleur : verbes en bleu, sujets en rouge
Sunt enim philosophi et fuerunt,
qui omnino nullam habere censerent rerum humanarum procurationem deos.
NB : censeo + infinitive : penser que (sujet de l’infinitive à l’accusatif)
Quorum si uera sententia est,
quae potest esse pietas, quae sanctitas, quae religio? (…)
Sin autem dei neque possunt nos iuuare
NB : possum+infinitive : pouvoir faire quelque chose
Traduire tous les nec par « et si ne pas »
nec uolunt
nec omnino curant
nec , (quid agamus), animaduertunt
NB : Construire animadverto + proposition subordonnée commençant par quid
nec est, quod (ab is) (ad hominum uitam) permanare possit,
NB : nec est quod = « et s’il n’y a rien qui »
quid est, quod ullos deis inmortalibus cultus, honores, preces adhibeamus?
NB : qui est quod + subjonctif = quelle raison y a–t–il pour que