freakout

The Autocomplete Truth

25mai

Watch the video below until 1.00 and get ready to:

1°) Memorize each year with the corresponding comment.
2°) Make hypotheses about what every single event to explain what each comment could refer to (Use the structure S + MODAL + BV).

 


Finally, watch the end of the video and explain the type of document it is (what is its function?) and the message it conveys.

Billy Elliot - "Not for lads"

19mai

This is the scene from Billy Elliot that we watched in class after you described the film poster

What are the similarities and differences you can notice with the first scene from Bend It Like Beckham that we studied in class?
 

Billy Elliot - Film poster

19mai

Dear students,


In class, I will show you one of the official posters made for the film Billy Elliot, starring Jamie Bell & Julie Walters and directed by filmmaker Stephen Daldry.


Your task consists in describing it to your neighbour (who will not get to see the picture) as precisely as possible, in English. Your neighbour will jot down notes to be able to report what you will have told him/her in English. Later on we'll study one of the scenes from the film.

 

via GIPHY

 

https://eu.movieposter.com/posters/archive/main/27/MPW-13521

Bend it Like Beckham - Free Kick scene

17mai

Watch the video from 4.06 to the end. Two events take place in this scene.

 



1/ What are these two events?
2/ Give the steps of the sportive scene.
3/ Explain the symbols of the scene.

FACTS SYMBOLS
 

 

 

 

 

 





 

Malala Yusafzai's Nobel Peace Prize

15mai

Dear students,

You'll find attached the video of Malala Yusafzai's full speech during the Nobel Peace Prize ceremony in Oslo.

 

I hope you'll find it as powerful and inspirational as I do ! It's a long one, but it is definitely worth it !

Here below is the link to download the article with the questions concerning Malala, in case your dog unfortunately ate it :

Malala_Yousafzai_accepts_Nobel_Peace_Prize_2.docx

Wheel of fortune - 201-216

15mai

Méthodologie pour l'épreuve de compréhension écrite du bac

15mai

Dear all,

I found some useful article on the Internet revolving around how to better one's odds at doing good when taking your written comprehension exam, that's why I decided to share it with you below, hoping it will be of great help.

Adopter une démarche rigoureuse et organisée de lecture vous permettra d’apporter des réponses claires et précises aux questions qui vous seront posées.
Anglais - Bac toutes séries

La compréhension écrite

Adopter une démarche rigoureuse et organisée de lecture vous permettra d’apporter des réponses claires et précises aux questions qui vous seront posées.
 

Méthodologie

1- Lisez attentivement le texte dans sa totalité sans vous arrêter sur les mots inconnus. Cette première lecture doit vous permettre de :
     - dégager le thème principal du texte
     - identifier la nature, la source, l’auteur et la date du texte
     - répondre aux questions Qui ?, Quoi ?, Où ?, Quand ?, Comment ?, Pourquoi ?
2- Lisez les exercices afin d’orienter votre seconde lecture du texte. Il peut être utile de prêter attention au(x) sujet(s) d’expression écrite afin de définir la portée générale du texte.
3- Lisez une deuxième fois le texte de façon plus active en repérant :
- les mots de liaison, la ponctuation qui vous permettront d’en déterminer la structure
- les mots-clés qui vous permettront d’une part, de dégager les idées directrices du texte et d’autre part, de répondre aux questions. Ce repérage pourra aussi être utile pour l’exercice de rédaction
- les mots permettant de dégager le point de vue de l’auteur (adverbes, adjectifs, verbes de sentiments…)
4- Devant un mot inconnu qui vous semble important, aidez-vous du contexte pour en trouver le sens et/ou « décortiquez-le » afin de retrouver une racine que vous connaissez. Les questions qui vous sont posées peuvent également vous aider dans cette démarche.
5- Rédigez vos réponses aux questions dans un anglais correct et personnel, sans faire de paraphrase. N’oubliez pas de mettre les citations entre guillemets ni de les repérer à l’aide des numéros de lignes.
6- Enfin, vérifiez que vous avez répondu à toutes les questions et relisez vos réponses.
 

Questions les plus courantes

What kind of text is it ? ==> De quel type de texte s’agit-il ?
What type of narrative is it ? ==> A quelle personne est écrit ce texte ?
Who is the narrator ? ==> Qui est le narrateur ?
Name the characters involved in this scene. ==> Nommez les personnages impliqués dans cette scène.
What are the relationships between the main characters ? ==> Quelles relations existe-t-il entre les personnages principaux ?
Choose the best title(s)./Find a title for this extract. ==> Choisissez le(s) meilleur(s) titre(s)./Trouvez un titre à cet extrait.
Show that….Quote from the text. ==> Montrez que….Citez le texte.
Find information in the text to fill in the gaps/that shows… ==> Relevez des informations dans le texte pour compléter les blancs/qui montrent…
Find a key sentence/word that shows… ==> Relevez une phrase/un mot clé qui montre que…
What/Who do the following nouns/pronouns/adjectives refer to ? ==> A quoi/qui font référence les noms/pronoms/adjectifs Suivants ?
What may have happened before/may happen after ? ==> Qu’a-t-il pu se passer avant? Que pourrait-il se passer après ?
In your own words, explain… ==> Avec vos propres mots, expliquez…

 

Found on https://www.letudiant.fr/boite-a-docs/document/la-comprehension-ecrite-0905.html

Rosie the Riveter

11mai
Rosie-the-Riveter___bubble_speech.jpg

This is the first document of the unit "Women". It's an iconic illustration entitled "Rosie the Riveter".

Rosie-the-Riveter___bubble_speech.jpg
 



Have you ever seen it?

You may not know what a rivet is. Here's the definition according to the Oxford English Dictionary:

"A rivet is a short metal pin or bolt for holding together two plates of metal, its headless end being beaten out or pressed down when in place."

So what is it ?

a)                                                                     b)                                                    c)

what-is-a-rivet.jpg
 
a_screw.jpg
 
a_nail.jpg
 

 

201-216: BRING YOUR USB STICKS on Tuesday, 15th May

8mai

Nota Bene: 201-216 students are the only pupils concerned.

Please do bring your USB sticks on Tuesday 15th May so that I can give you all the exhibits and forensic Mrs SCIUTO's videoreports in order that you'll be able to fill in the investigation file.

 

I take advantage of this article to post once again the link to access the documents, for it seemed to work for some other pupils:

https://drive.google.com/drive/folders/1Gm8mHxYg_yfVuWxrvkEF1QF5ZUeL4BmF?usp=sharing

Whodunnit ? Who killed Kirk Bucket ? Texts and Voicemails

8mai

Hello dear 201-216 students,

As many of many didn't manage to open the link to get access to the various information which might help you crack the case,  I decided to post all the exhibits directly on the blog. Let's start with the texts and the voicemails you can find below:

text_messages_recovered_from_phone.docx