my English class

SOLUTIONS TO POLLUTION?

dans la catégorie prépa 1ère année

Step 1: the current situation

  • Brainstorming: enrichissement lexical

to be responsible for..., to be accountable for..., we bear the responsibility of...,

the future depends on.....

  • † video: Learn about pollution [5 min]

Fiche de CO  

- écoute 1  repérage: definition of pollution, the different types of pollution, keywords

- écoute 2 : écoute sectionnée  air / soil /water; causes & consequences            

  Training vocabulary : ex pollution voc training (see document attached)https://quizlet.com/join/q3XDxt6Jx

https://quizlet.co

Grammar in progress: expressing causes and consequences (see document attached)

S'entrainer également sur Quizlet (même lien que précédemment et faire la liste : "Pollution grammar training".

 

Step 2 : are there solutions ?

Travail en autonomie: go to edpuzzle (class code is uduecuj for the PCSI and seimwiw  for the TSI), watch all the videos about pollution and answer the questions.

Use all the information you have learnt so far about pollution and the possible solutions to write a review about this topical issue.

Pour rédiger cette synthèse (250/300 mots), vous suivrez la méthode habituelle :

  1. introduction avec phrase d'accroche, sources, question posée et plan déguisé.
  2. développement structuré avec transitions
  3. utiliser le vocabulaire étudié ainsi que l'expression de la cause et de la conséquence
  4. commencer chaque paragraphe par un mot de liaison
  5. sauter des lignes  et soigner la présentation

 


Encountering / love & friendship

dans la catégorie 1LLCE

How can friendship help overcome hardships?

 

Lire la suite...


Seconde axe 4 self-representation and relating to others

dans la catégorie SECONDE

What does an image reveal of your  /  self?

Entre obsession de l’image de soi et narcissisme, quête de reconnaissance et recherche d’une identité propre, qui sommes-nous vraiment ? Que dit de nous l’image que l’on renvoie ? 

Lire la suite...


page 4 de 4 -