oct.27
Britishness
dans la catégorie identités et échanges
Axe : Identités et échanges
Descriptif de l’axe proposé dans le programme :
"La mobilité caractérise le monde actuel et implique la multiplication des contacts, des échanges, des partenariats, tout en posant les questions de l’acculturation, de l’intégration, de l’adaptation, de l’inclusion. Les questions liées à l’ouverture et la fermeture des frontières sont à la source de nombreuses tensions. [..] Les élèves réfléchissent en particulier aux frontières qui existent au sein d’une société entre des groupes différents."
-
What does being British mean?
Document 1
Step 1: warming up (speaking)
- Look at the book cover, describe it and analyse it: what do you expect the story to be about?
Step 2: reading
- read the document attached (Little Bee CE.pdf) and answer the questions.
Step 3: listening
Answer the questions (see document attached CO)
Step 4: language at work
see document attached
Document 2
Step 1: listening
- warming up: comment on the title
- listen and find the places the narrator visits
- listen again and fill in the gaps (see document attached)
- compare the narrator's home to the queen's: what can you conclude?
see document "from reading to analysing" attached below.
To learn more about Benjamin Zephaniah and his attitude toward the British monarchy, watch the video.
nnn