the hotatoes critics

23 mai 2017

Critique breathless

A bout de souffle est sorti en 1960. Donc très peu de temps après la mise en place de nouveaux matériels permettant de nouvelle manière de filmer. Notamment  tourner exclusivement en extérieur qui est du jamais vue a cette époque, même pour les studios américains c’était du jamais vue, deux ans plus tars nous avons eu « l’homme qui tua liberty Valance » qui a été filmer pour une partis non négligeable en studio. En 1960 pour la première fois un film était entièrement dans le grand Aire. C’est ca qui ma globalement intéressé ce film a fait beaucoup d’effort pour être spéciale, ce qui ma choqué sont les quelques plan séquences qui ont été réalisé, il était impressionnant je trouve, ils durent facilement plus de cinq minute, ce qui est rare, sans l’aide d’une steadycam[1] qui sera inventé 12 ans plus tard. Après on peut y faire quelque reproche, mois ce qui m’as essentiellement gêné était le montage, il y avait trop de faux raccord dans une même scène que ca en devient comique mais après tous c’était une première mondial. 

« A bout de souffle » est très impressionnant pour l’époque non pas forcément pour sont scénario mais pour ses technique et cette manière de voire paris, on ne voit pas un décor de studios juste Paris. Avec les regards caméras occ

 

[1] Steadicam est un système stabilisateur de prise de vues portatif

Foxtatoe

A bout de souffle,Jean Luc Godart

 

A bout de souffle a été réalisé par Jean-Luc Godart. Les deux acteurs principaux sont Jean-Paul Belmondo et Jean Seberg.

 

A bout de souffle est un film de la nouvelle vague. Il s'agit d'un mouvement du cinéma francais de la fin des années 50. Jean Luc Godart comme les autres réalisateurs du mouvement de la nouvelle vague, étaient avant des critiques de cinéma, qui se sont ensuite mis derrière la caméras. La Nouvelle Vague en plus d'avoir un style particulier et des techniques particulières utilisé par les réalisateurs, ils sont eux aussi des « réels personnages ».

A bout de souffle est un film qui dure 1h30 et qui est sortis le 16 Mars 1960. Le film débute sur Michel Poicart, alias Jean-Paul Belmondo. Il est aperçut en gros plan, ou on le voit avec ces habitudes, son chapeau, sa gourmette, sa cigarette… Il effectue son « tic » pour la première fois devant le spectateur hypnotisé, il frôle ses lèvres avec son pouce. Le film commence fort, avec la mort d'un policier tué par Michel Poicart qui était poursuivie parce qu'il a volé une voiture. I l arrive ensuite à Paris. Dans le but de retrouver une jeune et  belle Américaine avec qui il a passer une nuit. Il espère pouvoir s’enfuir avec elle en Italie. La jeune femme s'appelle Patricia, alias Jean Seberg. Michel tombe alors éperdument amoureux d'elle car Patricia lui résiste.

Durent le film, le spectateur suit ces deux personnages, leurs histoire d'amours, le sexe, leurs carrière, la fuite, la trahison et la mort.

Jea-Luc Godart a travers ce film a souhaiter choquer les spectateurs des années 1960, à travers le langages très cru sur le sexe.

Le film est en noir et blanc, les cigarettes sont fumé les une après les autres, et le protagoniste demande sans cesse de pouvoir faire l'amour avec notre héroïne Américaine.

Cela laisse une ambiance particulière propre à Jean Luc Godart. Chaque plan sont simple et beau.

La fin du film laisse le spectateur déçu et coupe tout pouvoir d’imagination ou d’interprétation. Personnellement j'ai beaucoup apprécié le film, son décors, le thème mais la fin m'a déçu.

Dolphintatoe/Raventatoe

 

A bout de souffle

Breathless

 

In « A bout de souffle », the original name off “Out of breath”.  We are introduced to a character named Michel Poicart who is independent. He’s a small time gangster, he robbed a few time and rigged some financial papers. And he manipulates women’s to get what he needs. So he’s the type to walk alone. But he’s fascinated with Humphrey Bogart. A famous American actor and it’s a weird perspective to see a standalone man having a model. Michel has his own life style but he’s such a fan of Bogart that even mimics some of Bogart’s “tics” like grabbing his chin or liking his upper lips. A Loner who has a role model, it’s a paradox, a HUMAN PARADOX.

 

 

Jean Luc Godart made a lot of movies since Breathless (1960). In each of his movies, we can noticed some similarities for exemple in the senario and the filmic technic. Heare in breathless, the main character, Michel Poicart, can be assimlated to a gangster. In Godart's movie, this kind of charachter is quite recurring. For exemple, in an oher film of Godart : Pierrot le Fou, the main character himself is a gangster. Pierrot is interpreted by Jean Paul Belmondolike in Breatless.

 

There is a sort of « banalization » or simplisity in being a gangster inhis cineme. This profession involved killing, stealing and others illegal things. I noticed that in his cinama killing is like a banal act. The realisator doesn't focus on the victims neither. He seems to show the bare truth but in the same it is paradoxal because it isn't violant. For exemple, at the beggining of Breatless, Michel kills a policeman. It doesn't appared in a violant way to the audiance. It even seems to belong to the comic register. Michel's manners remind us about Charlie Chaplin and his comic way to play.

 

Being a gangster also involved to steal. This is the plot of Bande à part (1964). This movie also deals with Gangsters. The whole plot is based on two man who want to steal a house. For that they are going to need the help of one of the inhabitants of the house. But for convincing her, the two men will have to manipulate her. We can etablish a link with the relationship they have in Breatless  and in Bande à part. In Breatless Michel is trying desespertly to have sex with Patricia. So in a way he is manipulating her. At the end of the movie, she is also manipulating him becuse she betrayed him.

We noticed that in « La Nouvelle Vague », the cinematique mouvement how acters play is quite « overpayed ». Even if in movies, it is not very natural to play and to react to an event that may seems not really realistic, we can still compared « Nouvelle Vague »'s movies to the others.

 

In the movie, Breathless, Michel Poicart is facinated by Humphrey Bogart was a very famous actor who played in lots of holiwoodien movies.

 

We can see that by the « facial expression » that the copy from Humphrey Bogart. For exemple when Michel Poicart touchs his thumb on his mouth.

After a while, the spectator is quiete annoyed by his gestual.

 

Michel Poicart is a gangster in the movie Breatheless, however his model Humphrey Bogart respect the law even if he always acts in his favor. For exemple in « Le Faucon Maltais » Humphrey Bogart is dealing with gagnsters even if he is a inspector.

Foxtatoe, Raventatoe, Dolphintatoe

07 mars 2017

The Tatoe-timeline

881981ac-940e-447d-8fe0-0ba6c7553583.png
881981ac-940e-447d-8fe0-0ba6c7553583.png, mar. 2017
Chloe_2.png
Chloe_2.png, mar. 2017

 

27 janvier 2017

Quelle est la fonction des statuettes?

                Les statuettes sont des reproductions d'humains, d'objet (... ect), qui ne possèdent pas d'âme ni de vie. On peut faire le rapprochement avec les Cambodgiens, qui a cette époque des Khmer rouge, étaient contraints de travailler et de mettre en commun leurs biens et leurs ressource sous un régimes de dictature. Les cambodgiens obligés de ce soumettre à ce régime furent déshumanisés. La déshumanisation des cambodgiens est le résultats final du régime des Khmer Rouge. Comme les statuettes, les hommes sont alors "vidés" de l'intérieure, ils n'ont plus d'âme.

L'utilisation des statuettes rappelle aussi l'univers l'enfance, des jouets.

Ce qui est dans un sens paradoxal, puisque le sujet choisi est le régime dictatorial mené par les Khmers Rouges. Cet univers n'a rien d'un univers édulcorer    

Raventatoe, Foxtatoe and Dolphinetatoe

20 janvier 2017

The tatoetrailer

The Missing Picture / L'Image manquante (2013) - Trailer (English Subs)

 

17 janvier 2017

The missing tatoe

The movie « L’image manquante » was written and directed by Rity Panh. The story is the true
 story of the director’s youth. The movie has for main theme Cam bodge under Pol Pot and the Red
 Khmer. The laws, the way of life and the liberties that the Cambodian once had are gone.
 This movie shows what we missed, what was never seen, what was missing. I thought this movie was
 moving, the pressure keeps building up throughout the movie and even though the movie is slow it 
keeps you on edge. The movie is slow because in real life, this situation was slow and painful.
 I believe that even though there is a lack of actors, footage, and action in a way the figurines
 illustrate the movie perfectly and I can’t see any other way of making this movie more strange,
 awkward and put the viewer unease while watching it. This movie is fascinating, disturbing and
 has never been seen before. 

Foxtatoe


The Missing Picture is a 2013 animation movie, made by a Cambodian and French Man
 : Rithy Panh. The movie is about the dictatorship instored by The «Khmers Rouges
 » in Cambodia in 1975. 

In the movie, Rithy Panh-in voice over-tells us about his life and what he passed 
trough with his family during this totalitarian regime.

There are no actors but rather figurines in clay. It was the choice of the 
Director to use figurines in clay to contrast or the world of childhood with the
 world of the war. At the end of the movie, the voice over said that the 
Cambodians wore so tired, hungry and devastated by the totalitarian regime, that
 they've lost their Saul. 

We can make the link with the figurines because they don't have any Saul either.


I thought that the filming technique was very original because I haven't seen a
 movie witch used the traveling techniques in an animation movie all along the 
movie.

I was also really impressed by the historical footage where we could see the 
Cambodians working.

But for me the most interesting footage, is the one with the wave because I think
 this is the most simple and at the same time an anxiety producing metaphor that 
symbolises memories that knee coming back like waves. 

Raven tatoe





The missing picture is a movie wich was directed by Rithy Panh.

This movie illustrates a war and a massacer in Cambodgeby throug footage.

The war began in 1975 at 1979. When the Khmer Rouge is comming the massacer as begining.

The people must work everyday without much food and without shoes.

I have found this movie very striking. And I think this a good idea and really interisting to use clay figurine. 
We can throught the movie that many people die. The concequences are that many children are became orphans and were lefted by their own.

I didn't know this regime and it helped me to realize how the Khmer Rouge instored a totalitariam regime and how much violance they caused.


DolphinTatoe