déc. 26

Photos de vos magnifiques maquettes d'hiver

IMG_20171222_085541.jpg
IMG_20171222_085541.jpg, déc. 2017
IMG_20171222_085616.jpg
IMG_20171222_085616.jpg, déc. 2017
IMG_20171222_085637.jpg
IMG_20171222_085637.jpg, déc. 2017
IMG_20171222_085710.jpg
IMG_20171222_085710.jpg, déc. 2017
IMG_20171222_085731.jpg
IMG_20171222_085731.jpg, déc. 2017
IMG_20171222_085750.jpg
IMG_20171222_085750.jpg, déc. 2017
IMG_20171222_090024.jpg
IMG_20171222_090024.jpg, déc. 2017

 

Sites pour s’entraîner aux tables de multiplication

Comme promis, voici une liste de sites gratuits pour s'entraîner aux tables de multiplication:

 

http://www.logicieleducatif.fr/math/calcul/tablesmultiplication.php

http://tables-de-multiplication.fr/

https://www.tablesdemultiplication.fr/

 

Bon entraînement à tous

 

déc. 13

Dialogues pour l'évaluation n° 1

TONGUE TWISTERS

Her hair hangs high above her head. 

I scream, you scream, we all scream for ice cream! 

Many minimice make nice merry music. 

The beautiful big blue balloon bursts. 

 

DIALOGUES


Lucy’s aunt: “Hi! I’m so glad to see you! How are you?”
Tom: “Hello!”
Lucy: “Hi!”
Lucy’s mother: “Good morning! We’re great!”
Lucy’s aunt: “Do you want a cup of tea?”
Lucy’s mother: “Yes please... Oh! I love your dress! You look good!”
Lucy’s aunt: “Oh ! Thank you!”
Tom: “Oh! Who is she? She looks nice!”
Lucy: “Yes, she is! This is Amy. She has beautiful curly hair and freckles. She’s very pretty!”

 

Tom: “I don’t understand? Who is Amy exactly?”
Lucy: “She’s Connor’s aunt!”
Lucy’s aunt: “Amy is my sister Tom! Look at this!”
Lucy: “Amy is Connor’s aunt... and this is Connor’s grandpa and she is his grandma.”
Lucy’s aunt: “That’s right. This is my sister and they are my parents.”
Tom: “Ummmm... But who is he? Is he Amy’s brother?”
Lucy: “No Tom! He’s her husband!”
Tom: “Her husband? And who is he?”
Lucy: “Gavin is their baby!”
Tom: “Ohhh! I see...”

 

 


Tom: “What’s this?”
Lucy: “This is a kitten! He’s so cute! It’s Tessa’s cat.”
Tom: “Well, I prefer puppies!”
Tessa: “Do you like pets?”
Tom: “Yes, I do. This is my dog, Bingo!”
Tessa: “Do you have pets Lucy?”
Lucy: “Yes! This is my big grey rabbit, Jim and my small red goldfish, Jo!”
Tessa: “They’re funny!”

 


Lucy: “Where’s your kitten?”
Tessa: “I don’t know. Maybe in the kitchen, next to the fridge?
Lucy: “Ummm. Where’s Tessa’s cat?
Tom: “He’s not in the cupboard.”
Lucy: “He’s not behind the fridge!”
Tessa: “There he is!”
Tessa: “He’s on the armchair, under the blanket. I think he’s pretty comfortable!”
Lucy: “Hahaha, Kittens are very clever!”

déc. 6

Signification des compétences Pidapi

Vous trouverez en fichier joint la liste de toute les compétences Pidapi par matière et par couleur.

Bonne lecture.

Mme TATARENKO

Signification_des_competences_Pidapi.pdf

oct. 20

Chapitre 27

Cliquez ici  pour lire le chapitre 27

Lire la suite...

Chapitre 26

Cliquez ici pour lire le chapitre 26

Lire la suite...

Chapitre 25

Cliquez ici pour lire le chapitre 25

Lire la suite...

Chapitre 24

Cliquez ici pour lire le chapitre 24

Lire la suite...

Chapitre 23

Cliquez ici pour lire le chapitre 23

Lire la suite...

Chapitre 22

Cliquez ici pour lire le chapitre 22

Lire la suite...

- page 2 de 5 -