Watch the trailer and fill in the gaps
22 March 2022
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 22 March 2022, 20:13 - CO: trailer Witcher
Watch the trailer and fill in the gaps
12 October 2021
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 12 October 2021, 15:31 - Vocabulary activity
Revise
05 January 2021
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 05 January 2021, 16:34 - CO: Banksy creates Street Art and mystery
Task: Fill in the gaps and answer the questions in French
CBS News
Watch the video from 0.13 to 1'41 sec
03 December 2020
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 03 December 2020, 16:29 - CO: Banksy an anonymous fighter
Listen to the audio three times and write a detailed French account.(20 minutes max)
23 September 2020
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 23 September 2020, 17:20 - Film critic: space movies
Situation: As film critics, you decided to watch a sci-fi movie about space and you want to give your opinion.
Task: post a comment to express your opinion: positive elements and/or negative elements and react to other comments. Agree or disagree with others. (I totally agree with .... because....)
09 June 2020
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 09 June 2020, 12:44 - CO: Cooking with Jamie Oliver- Brownies
Situation: As young pastry chefs, you want to train for the contest. You watch Jamie Oliver’s mouth-watering Brownie recipe so as to bake this brownie at home. Task: Watch the video and write the recipe. Your written recipe must include:
|
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 09 June 2020, 12:36 - CO: Tasty Sandwiches
Situation: you want to know more about American culture of sandwiches
Task Watch TASTY’S cooking video of 4 famous sandwiches from 4 cities
Fill in the sheet.
12 September 2019
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 12 September 2019, 10:54 - CO: Kennedy's moon speech 1962 at rice university
Training at home: Bac format
Watch the video three times and stop at 10'22 and write a French summary in 15 minutes.
31 May 2018
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 31 May 2018, 09:20 - CO: Hillary Clinton's speech (Feminism)
11 December 2017
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 11 December 2017, 13:50 - Final Project Street Art: Instructions and Grid
Instructions:
Situation: isupportstreet.org organises an untraditional exhibition entitled « The Street is My Gallery ». They invite art-lovers to choose a work of street art that strikes them and record a podcast with a journalist. The podcast will be placed with the photograph of the work of art and visitors will be able to listen to them.
Task: Record a podcast in class using your phone
-In pairs: one art-lover, one journalist
Preparation for the Final Task:
-Find 2 street works of art you like NOT the ones we worked on and send me the list by email.
-Revise the vocabulary:
-toolbox street art of the unit
-toolbox Interview (presentation of the topic, guests, questions, debate art and vandalism, words of thanks)
-giving your opinion/agreement/disagreement
-link words/gap fillers
-Describing an image (in the foreground, at the bottom, on the right side...)
/!/ PRONUNCIATION TOO /!/
-Revise concessive clauses, superlative and comparative
Cultural content
Revise works of art studied in class so as to compare them with the work of art selected
Marking Grid
Street Art |
POC et POI : record a podcast on a work of street art |
|||
Niveau 1 A1/A1+ |
Niveau 2 A2/A2+ |
Niveau 3 B1/B1+ |
||
Respect des consignes : /5
|
Peu ou pas de réflexion sur la question de l’art et du vandalisme. |
Quelques éléments de réflexions cohérents sur la question de l’art et du vandalisme. |
Une réflexion complète, maîtrisée et cohérente relative à la question de l’art et du vandalisme. |
|
0 |
0,5 |
1 |
2 |
|
Structure peu ou pas respectée. Très courte. |
Structure et longueur à peu près respectées. |
Commentaire complet et bien structuré. Longueur respectée. |
||
0 |
0,25 |
0,5 |
1 |
|
Peut répondre oui ou non et éventuellement donner une explication. Peut éventuellement poser une question très simple. |
Peut donner brièvement des explications en cherchant ses mots. Peut poser quelques questions simples et reformuler si nécessaire. |
Peut répondre aux questions et développer une argumentation suffisante. Peut poser des questions pertinentes et engager la conversation. |
||
0 |
0,5 |
1 |
2 |
|
Contenu culturel : /3
|
Peu ou pas d’éléments réutilisés ou de manière fautive. |
Quelques éléments vus en cours assez bien réutilisés. |
De nombreux éléments bien utilisés. |
|
0 |
0,75 |
1,5 |
3 |
|
Lexique : /3
|
Le lexique reste très restreint, répétitif |
Le lexique est élémentaire, mais le répertoire est encore restreint |
Le lexique est varié et pertinent |
|
0 |
0,5 |
1 |
2 |
|
Exploitation limitée du vocabulaire et expressions vus en cours, |
Efforts d’exploitation d’une partie des mots et expressions vus en cours |
Bonne maîtrise du lexique et des expressions vus en cours. |
||
0 |
0,5 |
1 |
2 |
|
Correction de la langue : /4
|
Les phrases sont brèves et simples, mais limitées et répétitive. Erreurs élémentaires fréquentes. |
Les phrases sont simples mais généralement correctes. Des erreurs élémentaires sont possibles. |
Les phrases ne comportent presque pas d’erreurs élémentaires. |
|
0 |
0,5 |
1 |
2 |
|
Réutilisation rare ou fautive des faits de langue et figures de style de l’unité. |
Des efforts pour utiliser certains des faits de langue et figures de style. |
Les structures et figures de style sont souvent réutilisées et correctement. |
||
0 |
0,5 |
1 |
2 |
|
Qualité de l’oral: /5
|
Prononciation satisfaisante d'un répertoire de mots et d'expressions limité. Des énoncés très courts, de nombreuses pauses pour chercher ses mots. |
La prononciation est claire malgré un net accent français. Peut relier son enoncé avec des connecteurs simples tels que « and », « but », « because». Les pauses sont brèves. |
La prononciation est clairement intelligible. Peut s'exprimer et reformuler ses idées avec une certaine aisance.
|
|
0 |
0,75 |
1,5 |
3 |
|
Peu audible. Pas de jeu. Ton monotone. |
Voix audible, des efforts pour mettre les accents toniques |
Jeu convaincant, voix audible, ton expressif |
||
0 |
0,5 |
1 |
2 |
06 December 2017
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 06 December 2017, 18:37 - How to describe a photograph (training)
27 November 2017
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 27 November 2017, 19:32 - Graffiti: Art or Vandalism
Find arguments based on your knowledge and the article to promote Graffiti as Art and Vandalism.
You need to oppose both views.
Watch the following videos:
Watch from the begining to 2"01 (DO NOT WATCH THE WHOLE VIDEO)
17 November 2017
By Alizadeh Sonia (Lycée Jacques Prévert) on 17 November 2017, 17:56 - Iconic elements in London
Make some reasearch based on the websites below and find the nicknames and specificities for each element.
The London Black Cabs
https://en.wikipedia.org/wiki/Hackney_carriage
The Phone Booth
http://www.thephoneybox.com/history.html
The Queen's Guards
http://projectbritain.com/royal/guard.htm
The British Flag
http://www.know-britain.com/general/union_jack.html
The Clock of Westminster Parliament
http://factsforkids.net/big-ben-facts-kids-exciting-8-facts-clock-tower/
Red Buses